Įstaigos emblema

2021 m. sausio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Gru    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Lankytojai
Šiuo metu: 4
Iš viso: 354119

„Kiškučių“ grupės ugdytiniai norėdami išsiaiškinti, kodėl vieni daiktai plūduriuoja skystyje, o kiti skęsta, atliko bandymą, parodantį kūnų plūduriavimą.

Paėmėme tris vienodo dydžio apelsinus: vieną nulupome, kitą – nulupome tik pusę ir trečią palikome su žievele. Visus tris apelsinus sudėjome į indą su vandeniu ir stebėjome, kaip „elgsis“ apelsinai. Nors apelsinai vienodo dydžio, bet vandenyje jie laikėsi skirtingame aukštyje: nuluptas apelsinas skendo, pusiau nuluptas plūduriavo vandenyje, neluptas – plūduriavo vandens paviršiuje.

Sužinojome, kad apelsinas sveria daugiau už jo išstumto vandens svorį, todėl nuluptas apelsinas skendo. Apelsino žievelėje yra mažytės oro pūslelės, kurios kelia apelsiną į viršų, todėl pusiau nuluptas apelsinas plūduriavo vandenyje, o neluptas – plūduriavo vandens paviršiuje.

Vaikai sužinojo kūnų plūduriavimo sąlygas, suprato, kad kūnas gali skęsti, plūduriuoti paniręs arba kilti į paviršių, dalinosi bandymo įspūdžiais, piešė apelsinus vandenyje.

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Margarita Stasevičienė