Įstaigos emblema

2024 m. liepos mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Bir    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Lankytojai
Šiuo metu: 1
Iš viso: 710547

          2023 m. spalio 17–31 dienomis Krekenavos lopšelis-darželis „Sigutė“ organizavo STEAM projektą „Moliūgėliai“. Projekte dalyvavo socialiniai partneriai Panevėžio lopšeliai-darželiai „Dobilas“ ir „Vyturėlis“. Ne tik organizavo, bet ir aktyviai įsitraukė į projektines veiklas Krekenavos lopšelis-darželis „Sigutė“, Žibartonių bei Linkaučių skyrių ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai, mokytojos, tėveliai. Projekto tikslas – taikant STEAM metodus skatinti pažinti, tyrinėti, eksperimentuoti su daržove ‒ moliūgu.

         Projektas buvo vykdomas 5 dienas. Pirmąją dieną vaikai susipažino su moliūgu, tyrinėjo jo savybes ir įvairiais pojūčiais ieškojo atsakymų į išsikeltus klausimus: kas yra moliūgas, kaip jis kvepia, kokia jo spalva, kas slepiasi moliūgo viduje. Dėliojo nuo mažiausio iki didžiausio, lygino pagal spalvas, įvardijo, kuri spalva jiems gražiausia. Iš kortelių dėliojo moliūgo gyvenimo ciklą, klausėsi moliūgo pasakos, žaidė žaidimus. Antroji diena – „Eksperimentų diena“. Vieni grupėse atliko eksperimentus „Putojantis moliūgas“, „Moliūgas – vulkanas“, „Atgijęs moliūgas“. Šie eksperimentai suteikė vaikams daug teigiamų emocijų. Stebėdami moliūgo putojimą, aiškinosi, kodėl taip nutiko. Kiti šią dieną atliko STEAM veiklas ir bandė ieškoti atsakymus į išsikeltą klausimą „Ar moliūgas daržo karalius?“. Lygino ir svėrė atsineštas daržoves, matavo jų ilgį ir ploti, svėrė su svarstyklėmis, kol galiausiai išsiaiškino ir padarė išvadą, kad moliūgas yra pati sunkiausia ir didžiausia daržovė ir ją galima vadinti „Daržo Karaliumi“. Trečiąją „Emociukų dieną“ vaikai kalbėjo apie jausmus ir emocijas, mokėsi jas įvardinti. Įvairiai pasirinkta technika suteikė moliūgams emociją, kurios atspindėjo vaikų dienos nuotaiką. Ketvirtąją „Kūrybiškumo dieną“ pasigamino iš turimų moliūgų žibintus, apžiūrėjo ir pasidžiaugė tėvelių kūrybinių darbelių parodėle iš moliūgų ir daržo gėrybių. Vaikai su džiaugsmu atliko kūrybinius darbelius: piešė, lipdė, aplikavo ir iš kaladėlių ar kamštelių dėliojo moliūgus. Penktąją projekto dieną buvo apibendrinamos visos savaitės veiklos ir organizuojamas baigiamasis renginys.

        Projekto metu buvo įgyvendinti visi užsibrėžti tikslai ir lūkesčiai. Ugdytiniai įvairiais pojūčiais pažino, tyrinėjo, žaisdami mokėsi, o svarbiausia noriai dalyvavo ugdymo procese, nes jiems buvo įdomu, aktualu ir šiuolaikiška. Džiaugiamės, kad mokytojos ne tik aktyviai įsitraukė į siūlomas veiklas, bet kūrybiškai atsižvelgdamos į vaikų poreikius atrado ir naujų STEAM idėjų, kuriomis pasidalino uždaroje socialinio tinklo grupėje.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Sadzevičienė