Tikslas. Žaidžiant su medžių lapais, mokytis pastebėti, atpažinti, nukopijuoti ir pratęsti paprastas dviejų/trijų rūšių medžių lapų sekas.
Hipotezė. Ar gali iš klevo ir ąžuolo arba klevo, ąžuolo ir liepos lapų sudaryti seką ir ją pratęsti?
Veiklos eiga:
- Vaikai krepšyje rado klevo, ąžuolo ir liepos medžių lapus. Juos tyrinėjo: lietė, uostė, aptarė dydžius, formas, spalvas, rūšiavo pagal panašumą.
- Skaičiavo, kiek skirtingų lapų rado, kiek kiekvienos rūšies lapų yra krūvelėje, kas turi daugiau, o kas – mažiau.
- Diskutavo, kur tokius lapus matė, aiškinosi, kokių trijų medžių lapus išrūšiavo (klevo, ąžuolo ir liepos). Mokėsi įsiminti medžių lapų pavadinimus, juos tarti ir atpažinti.
- Pagal pavyzdį dėjo medžių lapų sekas: vienas klevo, vienas ąžuolo ir t. t. Kiti dėjo sekas iš trijų skirtingų lapų: vienas klevo, vienas ąžuolo, vienas liepos ir t. t. Tęsė sekas, vėliau žaidė kurdami savo medžių lapų sekas.
Išvados:
- Sudėjo sekas iš klevo ir ąžuolo lapų, kiti – iš klevo, ąžuolo ir liepos lapų; jas pratęsė, kūrė savo lapų sekas.
- Išsiaiškino, kas yra seka – kai kartojasi lapai (šiuo atveju), gali kartotis ir kiti daiktai.
- Išsiaiškino, kad sekos gali būti sudarytos ir iš kitų daiktų.
„Nykštukų“ grupės mokytoja Margarita Stasevičienė