Tikslas. Skatinti aktyvų, patirtimi grįstą mokymąsi, ugdant vaikų bendradarbiavimo, lankstaus problemų sprendimo ir kritinio mąstymo gebėjimus.
Hipotezė. Ar pavyks surasti tikrų vabalų ir surengti jų lenktynes?
Veiklos eiga. Vaikai pradėjo veiklą susipažindami su vabzdžiais ir vabalais – prisiminė jų pavadinimus, aptarė išvaizdą, judėjimo būdus, gyvenamąsias vietas, mitybą bei svarbą gamtoje. Pasiruošę priemones, jie patraukė ieškoti vabalų darželio kieme – apžiūrėjo takelius, žolę, vabalų viešbutį, tačiau rado tik skruzdėlių. Nusprendę ieškoti plačiau, paliko vabaliukams skanėstų (morkų, cukraus gabalėlių) ir iškeliavo už darželio teritorijos. Tyrinėdami aplinką vaikai aptiko blakes „kareivėlius“, keletą boružėlių ir slieką. Juos surinko į dėžutę ir grįžo atgal į darželio kiemą, kur patikrino, ar prie paliktų skanėstų atsirado vabalų – rado tik kelias skruzdėles. Vaikai pasiruošė lenktynių takelius, pažymėjo juos linijomis, užrašė savo vardus, išsirinko vabalėlį ir surengė „Vabalų lenktynes“. Jie stebėjo skirtingų gyvūnėlių judėjimo greitį, matavo nueitus atstumus ir juos užrašė. Galiausiai naujieji gamtos draugai buvo apgyvendinti „Vabalų viešbutyje“.
Išvada. Vaikams pavyko rasti tikrų vabalų ir surengti lenktynes. Veikla skatino smalsumą, pažinimą, bendradarbiavimą ir domėjimąsi gamta.
Jungtinės ugdymo grupės mokytoja Ieva Jakaitienė