Visą gegužės mėnesį „Kiškučių“ grupės vaikai, vykdydami gamtamokslinį (STEAM) projektą, atliko įvairias užduotis: tyrinėjo, keliavo, žaidė. Didelis dėmesys buvo skirtas išvykoms, kad patys savo akimis, rankomis prisiliestų prie realios gamtos, jos išteklių.
Projekto vykdymo metu vaikai keturis kartus buvo išvykę į skirtingas išvykas, edukacijas: į Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos organizuojamą edukaciją „Ar pažįsti Lietuvos gyvūnus?“, į Pašilių Stumbryną, į Panevėžio miesto dailės galerijos organizuojamą edukaciją „Virvelinė pieštukinė“ ir į Panevėžio alpakų ūkį.
Edukacinis užsiėmimas bibliotekoje ,,Ar pažįsti Lietuvos gyvūnus“. Vaikai išsirinko po norimą kortelę su gyvūno paveikslėliu ir turėjo pasakyti, ką žino apie gyvūną ir kodėl išsirinko būtent tą kortelę. Vėliau, žiūrėdami nuotraukas, klausėsi pasakojimo, atsakinėjo į klausimus, daug naujo sužinojo. Susipažinimas su biblioteka tęsėsi žaidžiant judrų žaidimą ,,Pagauk uodegą“. Vėliau susipažino su bibliotekos erdvėmis, žaidė interaktyvius žaidimus. Visi buvo pakviesti apsilankyti bibliotekoje su tėveliais.
Nešini morkomis ugdytiniai keliavo susipažinti su miško galiūnais. Prižiūrėtojams įpylus maisto į lovius, stumbrai sugūžėjo pasistiprinti. Ir tikrai visi pastebėjo, kokie tai dideli, galingi gyvūnai. Vieni grožėjosi, kitiems šiek tiek baugu, bet visi norėjo paduoti stumbrams po skanėstą – morką. Į autobusą vaikai keliavo pažintiniu taku ir apžiūrėjo Pašilių miške gyvenančių gyvūnų stendus. Pasirodo, kad kai kuriuos gyvūnus ir augalus vaikai jau pažįsta. Mokytojai pasiūlius, ugdytiniai pamatavo medžių kamieno storį, pamatė, kaip žydi šermukšnis, paragavo kiškio kopūsto lapą, apžiūrėjo augantį papartį ir mažutį ąžuoliuką. Prie laužavietės užkandę nuskubėjo dar prie vieno Valstybės saugomo gamtos paveldo objekto, gamtos paminklo Panevėžio rajone, tai Rapolo akmens. Didelis akmuo paliko įspūdį visiems. „Kiškučiai“ nepabijojo patikrinti ir tekančio Linkavos upelio vandens temperatūros, dauguma nusprendė, kad vanduo vis dar šaltas.
Dailės galerijoje vaikai patyrė džiaugsmą kurdami pieštukines iš šamoto. Kiekvienas vaikas kūrė ir stengėsi išgauti kuo geresnį rezultatą. O tai puikiai pavyko. Po edukacijos apžiūrėjo lauko erdvėje esančias skulptūras ir viduje eksponuojamus vaikų keramikos darbus.
Nuvykus į Alpakų ūkį, „Kiškučius“ pasitiko maloni ūkio šeimininkė. Prieš įleisdama į alpakų aptvarą, pristatė saugaus elgesio taisykles. Visi su nekantrumu įžengė į aptvarą, o ten vaikus apsupo gausus alpakų būrys. Apsipratę vaikai maitino gyvūnus, glostė jas, sužinojo jų vardus. Po pažinties, šeimininkė pasiūlė pažiūrėti, kaip tvenkinyje maitinasi žuvys. Vaikai buvo sužavėti. Tuo išvyka nesibaigė: vaikų laukė meninė veikla – kūrė savo alpakas, panaudodami tikrą alpakų kailį! Emocijų paletė plati: nuo baimės iki begalinio džiaugsmo išdrįsus įveikti nedidukę baimę.
Projekto metu netrūko ir STEAM veiklų, diskusijų. Visi vaikai žino upę Nevėžį, bet kas jame gyvena? Kokios žuvys ten plaukioja? Išsiaiškino, susipažino žiūrėdami trumpus mokomuosius filmukus, korteles, o paskui pagamino savo Nevėžį su daugybe jame gyvenančių žuvų. Prisiminė, kodėl reikia taupyti gėlą vandenį ir kaip reikia elgtis prie vandens telkinių. STEAM „Vandens šiluminės savybės“ veiklos metu vaikai suprato, kad šiltas vanduo yra lengvesnis. STEAM su pasaka „Trys paršeliai“ leido suprasti, kuris „vėjas“ stipresnis: buvo panaudotas plaukų džiovintuvas, balionų pūtimo pompa ir pučiama su burna. Išvada – džiovintuvo sukeltas vėjas yra stipriausias.
Šio projekto tikslas buvo pasiektas: vaikai dalyvavo pažintinėse, kūrybinėse veiklose, tyrinėjo, ugdėsi savarankiškumą, domėjosi įvairiais gamtos reiškiniais, suvokdami gamtą kaip grožio, gamtonaudos bei aplinkosaugos objektą, ieškojo aplinkos problemų sprendimo būdų.
„Kiškučių“ grupės mokytojos Valdonė Kuncienė ir Odeta Žukauskienė