Tikslas. Formuoti STEAM gebėjimus matematikos ir inžinerijos srityse, stiprinti kūrybiškumą bei skatinti vaikų tarpusavio bendradarbiavimą, konstruojant trimatę geometrinę figūrą – rutulį.
Hipotezė. Ar pavyks sukonstruoti rutulį?
Eiga: Prieš pradėdami veiklą, prisiminėme geometrinių figūrų pavadinimus. Nusprendę konstruoti rutulį, išsiaiškinome, kad tai yra trimatis geometrinis objektas, apibrėžiamas kaip visų taškų rinkinys, vienodai nutolęs nuo tam tikro taško erdvėje, vadinamo rutulio centru. Pradėję konstrukciją, vaikai tyrinėjo, kaip reikia jungti taškus, kad rutulio paviršius iš visų pusių būtų vienodas. Jie svarstė, ar rutulys stabiliai stovės ant pagrindo, ar suksis. Darbui įpusėjus, statinys savo forma ir spalvomis ėmė priminti Žemės planetą. Baigę darbą, vaikai domėjosi konstrukcijos procesu, diskutavo apie kitus galimus statinius. Vieni džiaugėsi pavykusiu rutulio modeliu, kiti – netikėtai sukurtu Žemės planetos maketu.
Išvada. Nors veikla reikalavo sprendimų priėmimo, vertinimo ir kėlė nemažai iššūkių, bendradarbiaudami vaikai sėkmingai sukonstravo trimatę geometrinę figūrą – rutulį.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Benita Jakaitytė