Įstaigos emblema

2025 m. liepos mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Bir    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Lankytojai
Šiuo metu: 2
Iš viso: 930587

Tikslas. Ugdyti vaikų tyrinėjimo įgūdžius, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, skatinant juos eksperimentuoti.

Hipotezė. Ar spalvoti vandens lašiukai gali nukeliauti į puodukus dėl slidaus paviršiaus?“

Eiga. Vaikai pasirinko ir nuspalvino puodukus mėgstamomis spalvomis. Nudažytus lapus įdėjo į plastikines įmautes, jas patepė aliejumi. Ant jų paviršiaus pritaškavo spalvotų dažų lašiukų ir įvardijo spalvas. Tuomet iškilo klausimas: ar galima padaryti taip, kad spalvoti vandens lašiukai nukeliautų į puodukus? Daugelis vaikų manė, kad tai neįmanoma. Tačiau visi nustebo, kai pirmoji mergaitė, pasinaudojusi pagaliuku, sėkmingai „nurideno“ raudoną lašiuką į puoduką. Tai paskatino visus išbandyti šią „magiją“. Mokytoja paaiškino, kad šį efektą sukuria aliejumi patepta plastikinė įmautė, kuri tampa slidi, todėl lašiukai lengvai slysta jos paviršiumi.

Išvada. Vaikai pastebėjo, kad „lašiukai slysta kaip per ledą“. Jie bandė juos pūsti – tai pasirodė veiksminga, ir daugelis lašiukų sėkmingai pasiekė puodukus. Tuomet kilo naujas klausimas: kas nutiktų, jei popierių išimtume iš įmautės ir pabandytume pakartoti eksperimentą? Paaiškėjo, kad be aliejaus ir plastiko slydimo efektas išnyko – lašiukai nepajudėjo į puodukus, o vietoje to susiformavo spalvotos „kirmėlytės“.

„Pelėdžiukų“ grupės mokytoja Giedrė Survilienė