Tikslas. Skatinti vaikų pažintinę, sensorinę ir kalbinę raišką tyrinėjant augalus iš daržo ir sodo, lavinti gebėjimą atpažinti daržoves, uogas ir žoleles pagal išvaizdą, kvapą, skonį.
Hipotezė. Manome, kad pagal kvapą, skonį galėsime atpažinti, koks tai augalas.
Veiklos eiga. Vaikai lauke žaidė žaidimą „Atpažink ir įvardink“. Kartu apžiūrėjome darželio kieme augančius augalus. Diskutavome, kaip jie atrodo, kur auga, ar tai daržovės, uogos, ar vaistiniai augalai. Vaikai pasirinko ir surinko įvairius augalus: svogūnų laiškus, braškes, mėtos lapelius, ramunėlių žiedus, šilkmedžio uogas. Kiti vaikai sodino brokolius ir žiedinius kopūstus.
Vėliau visi susirinkome į ratelį. Mokytoja sudėjo surinktus augalus į atskirus indelius. Vaikai, užsimerkę, bandė atspėti augalus pagal kvapą, skonį, o nepavykus pagal išvaizdą.
Išvada. Vaikai suprato, kad daugelį augalų galima atpažinti ne tik matant, bet ir uodžiant ar ragaujant. Jie išmoko, kad skirtingi augalai turi unikalius kvapus, skonius ir formas. Patyrė džiaugsmą tyrinėdami gamtą ir aktyviai įsitraukė į žaidybinį atpažinimo procesą. Hipotezė pasitvirtino – daugumą augalų vaikai atpažino pagal pojūčius.
„Pelėdžiukų“ grupės mokytoja Giedrė Survilienė