Tikslas. Skatinti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius bei lavinti bendradarbiavimo gebėjimus.
Hipotezė. Ar galima grupėje įrengti „sniego laboratoriją“ ir tyrinėti sniegą?
Eiga. Vaikai tyrimo metu aiškinosi sniego savybes ir sužinojo, kada sniegas tirpsta, kuo jis kvepia, kokia jo spalva, būsena, kada pavirsta vandeniu ir kokiomis sąlygomis vėl sušąla į ledą ir kodėl sniego negalima valgyti. Stebėjo sniegą per didinamąjį stiklą ir aiškinosi jo struktūrą. Tirpino sniegą šiltame ir šaltame vandenyje, stebėjo, kuriame inde sniegas greičiau ištirpsta ir šiltas vanduo atšąla.
Išvada. Tyrimo metu vaikai išsiaiškino, kad sniegas baltas, šaltas, sudarytas iš mažų kristalų, kvepia „žiema ir šalčiu“, šildant virsta vandeniu, šaldant – ledu. Sniego valgyti negalima, nes jis nešvarus, šaltas, galima susirgti. Iš sniego galima nulipdyti senį besmegenį ir tinka žaisti tik lauke.
„Nykštukų“ grupės mokytoja Daiva Čeidienė