Tikslas. Skatinti vaikų norą tyrinėti, eksperimentuoti su netradicinėmis medžiagomis bei ugdyti kūrybiškumą ir atkaklumą.
Hipotezė. Ar galime pasigaminti telefoną grupėje ir ar juo galima susikalbėti?
Eiga. Kartu su vaikais sukonstravome telefonus. Tam panaudojome dvi vienkartines stiklines: jų dugnuose padarėme po skylutę, per kurias įvėrėme virvutę. Virvutės galuose pritvirtinome sąvaržėles, kad virvutė neišslystų. Vaikai susitarė, kuris kalbės, o kuris klausys. Vienas vaikas priglaudė stiklinę prie ausies, o kitas – kalbėjo į kitą stiklinę. Kalbant sukuriamas garsas sukelia vibracijas, kurios sklinda per stiklinės pagrindą ir virvutę. Vibracijos pasiekia kitos stiklinės pagrindą ir vėl virsta garsu.
Vaikams ši veikla buvo labai įdomi ir smagi. Didžiausias iššūkis buvo išlaikyti tinkamą atstumą, kad virvutė būtų pakankamai įtempta ir garsas galėtų keliauti.
Išvada. Vaikai suprato, kad galima pasigaminti telefoną iš paprastų priemonių ir sėkmingai juo susikalbėti, jei virvutė yra įtempta. Ši veikla paskatino juos tyrinėti, suprasti garso sklidimo principą ir lavinti kūrybiškumą.
Linkaučių skyriaus jungtinės ugdymo grupės mokytoja Asta Barauskienė