Tikslas. Mokytis savarankiškai atlikti veiksmus pagal nurodymus, susipažinti su kankorėžio sandara, stebėti jo pokyčius ir apibūdinti juos savais žodžiais.
Hipotezė. Kas nutiks, jei išsiskleidusį, išdžiūvusį kankorėžį panardinsime į šiltą ir šaltą vandenį?
Eiga:
- Paruošiame dvi stiklines vandens – vienoje pilame šaltą, kitoje šiltą vandenį.
- Kad atskirtume stiklines, akvarele nudažome: šaltą vandenį mėlyna spalva, o šiltą – raudona.
- Į abi stiklines sudedame po išsiskleidusį kankorėžį.
- Stebime, kaip kankorėžiai reaguoja ir keičiasi vandenyje. Kankorėžiai pradeda užsidaryti, nes jų žvyneliai drėksta. Šiltame vandenyje šis procesas vyksta greičiau, nes šiltas vanduo efektyviau veikia žvynelius, skatindamas jų suglaudimą.
Išvada:
- Vandens drėgmė daro įtaką kankorėžio žvyneliams – jie susiglaudžia.
- Šilto vandens poveikis yra greitesnis ir efektyvesnis nei šalto vandens.
„Kiškučių“ grupės mokytoja Valdonė Kuncienė