„Pelėdžiukų“ grupės vaikams pasiūlėme atlikti nesudėtingus bandymus ir aptarti, ką pastebės, atidžiau įsižiūrėti į įvairių medžiagų ir technikų teikiamas galimybes, skatinome juos klausti, patiems ieškoti atsakymų, samprotauti apie savo atradimus. Atlikome eksperimentą, kurio metu augalai pakeitė spalvą: balti alyvos žiedai virto žaliais, o balti vyšnių žiedai tapo raudonais. Panaudojome maistinius dažus ir gautas rezultatas visus nustebino.
Eksperimentai „Išsiveržiantis vulkanas“ ir „Pripūskime balioną“ sukėlė didelį susidomėjimą. Vaikai patys maišė įvairias šiam bandymui reikalingas medžiagas. Jie pamatė tam tikrus pokyčius, kurie sukėlė teigiamas emocijas, o po to atsirado begalės klausimų.
Lavinome pojūčius atlikdami bandymą „Ragaukime neužuosdami“. Parašėme „slaptą žinutę“, kuri pasimatė tik panaudojus ugnį.
O eksperimento „Nematoma moneta“ rezultatai buvo skirtingi. Išsiskyrė nuomonės, matėsi vaikų susidomėjimas. Jiems buvo smalsu, kodėl vieni mato monetą, o kiti ne, tai paskatino vaikus aiškintis, kas ir kodėl čia vyksta.
Bandymu „Mes visi skirtingi“ vaikai įsitikino, kad tai tiesa. Jie ne tik pamatė, kad savo kūne slepia tam tikrus kodus, kurie yra unikalūs ir priklauso tik jiems, bet pasikalbėjus suprato, jog kiekvienas turime ir kitokių išskirtinių bruožų.
Buvo įdomu stebėti vaikus, jų emocijas ir reakcijas, išgirsti jų išsakytus pamąstymus, daromas išvadas. Spindinčiose vaikų akyse matėsi nekantrumas ir smalsumas, tai skatina mus leistis į naujus atradimus.
Priešmokyklinio ugdymo vyresn. mokytojos Giedrė Survilienė ir Rita Petrauskienė