Šią savaitę su vaikais vis ,,keliavome“ tai į mišką, tai prie upelio, tai į vandenyno gelmes. Vaikams labai patiko žiūrint žuvis-pūsliažuvė.
Tikslas. Iš turimų priemonių pagaminti „pūsliažuvę“.
Hipotezė. Ar „pūsliažuvė“ išsipūs, kai suduosi per ją delnu?
Eiga. Vaikai susipažino, kaip atrodo pūsliažuvės: jos yra skirtingos spalvos, skirtingo dydžio, tačiau kai supyksta, visos išsipučia. Visi pasirinko baliono spalvą, ant jo nupiešė akis ir spyglius-žvynus. Į mėgintuvėlius prisipylė sodos, paskui ją supylė į balioną, o į baliono vidų buvo įdėtas plastikinės pirštinės užrištas pirštukas, pripiltas acto. Stipriai balioną užrišus, gavosi žuvis. Vaikai „pūsliažuvę“ įdėjo į lėkštutę ir bandė ,,supykdyti“, kad ji išsipūstų. Švelniai sudavus, niekas nepasikeitė, pirštu palietus – nieko, o delnu sudavus – kai kuriems pasipūtė. Sudavus kumštuku, „pūsliažuvė“ išsipūtė visiems. Vaikai lygino, kieno didesnė, kieno mažesnė. Samprotavo, kodėl taip įvyko. Susimaišė actas su soda, tai ir balionas-pūsliažuvė išsipūtė.
Išvada. Jei švelniai suduosi delnu per balioną „pūsliažuvė“ neišsipūs, o jei smarkiai – išsipūs, nes suplyš pirštukas su actu ir gausis cheminė reakcija.
Vyresn. mokytoja Asta Barauskienė